26 Nisan 2015 Pazar

Uykusuz Anne mi Uykusuz Baba mı Alırsınız?

Geçmiş yazılarıma şöyle bir bakıyorum da beni en çok rahatsız eden konular uykusuzluktan ziyade kocamın uyumasıymış. Uykusuzluk zaten yeterince zor ama uykusuz olup da horlayan kocaya tahammül etmek daha zor.

Bu gece ( cumartesiyi pazara bağlayan gece) kocamdan daha geç yattım. Bir haftadır sürüklenen ütü işini bitirmekti derdim. Bitmedi ama neyse. Gece de ondan daha çok uyandım ki o da biliyor, bir kere kalktığında şu ana kadar 4 kere kalktım demiştim. Sabah da ondan erken uyandım ve çocukla ilgilenmeye başladım. Tamam saat bir pazar sabahı kalkma saatine göre çok erkendi ama benim uyumaya daha çok ihtiyacım vardı. Biraz empati yapıp sen uyu ben bakarım demek yerine kendisi uyumayı tercih etti! Oysa buna öyle çok ihtiyacım vardı ki :(

Önceden olsa gün boyu somurtur, ben uyumuyorsam o da uyumasın diye ne gerekiyorsa yapar, tatilini ona zehir ederdim. Fakat ben artık kocamın iyi uyumuş, doyasıya dinlenmiş olmasını tercih ediyorum. O ha bu kadın ne diyor böyle diyebilirsiniz ama durun anlatayım.

Öyle yada böyle bir şekilde uykusuzluğa alıştım. Uykusuz kalsam da idare ediyorum kendime ve çocuğuma yetiyorum ama üçüncü bir kişiye zor. E iyi bilirsiniz uykusuz ve huysuz bir baba huysuz bir çocuktan beterdir. Nedense babalar analar gibi uykusuz kalamaz, bir saat az uyumak onların gözümde hiç uyumamaya eşdeğerdir. Böyle bir adamın, sana hiç bir faydası olmadığı gibi bütün gün karşında tembel tembel oturması, hatta uyuması, hiç bir şeye elini sürmemesi, insanın sinirlerini gereğinden fazla hoplatabilir. Zaten uykusuzum, bir de cinnet geçirmeyeyim yani. Eksik olsun.

İşte bu yüzden gece siz uyanıkken yanınızda horul horul uyuyan kocaya kızmayın arkadaşlar. Ve sakın uyandırmayın. Bırakın uzuuun uzun uyusun, pamuk gibi olsun. Belki bu tatil gününde gezmeye götürür, siz yemeğinizi yerken bebeyle oynayıverir, hatta gün içinde belki ev işlerine bile yardım edebilir, olur mu olur! Ben düşündüm taşındım hesapladım evet kocam uyursa daha kârdayım, uyumazsa fenalardayım. Tavsiye ederim.





2 yorum:

  1. öyle bir kızçem var ki aramızda yatıyor ve ne beni uyutuyor ne de babasının horlamasına izin veriyor sonuc hepimiz uykusuzuz cok adaletli oluyor valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok tatlısınız ne güzel anca beraber kanca beraber

      Sil