20 Kasım 2013 Çarşamba

Partnerim Yalnızlık

Eve bir birey daha geldi, iki idik üç olduk, az idik çok olduk ama neden daha yalnız olduk, bunu yazacağım bugün.

Çocuk sahibi olmak gerçekten dünyanın en güzel şeyi. Derlerdi de inanmazdım. Bir yerden kulağıma çalınmış bir söz var, diyor ki; cennette tadılacak zevkin yeryüzündeki yansıması seks sırasında aldığın hazmış. Cennette devamlı bu hazza sahip oluyormuş insan. İşte bununla kıyaslarsam eğer, evladının iyi halleri (işte ağlaması dertleri vs hariç kısımlar) bu hazzın çok çok üstünde diyeyim siz anlayın.

Gerçekten abartmıyorum harika bir eş ve baba olan kocam var. Benim kadar ilgili minnakımızla. Fakat bir yere kadar tabi ki. Anne olunca özellikle ilk zamanlarda sorumluluğun daha fazla. Emzirme var, o var bu var, bi de dokuz ay karnında olduğundan mıdır nedir anne kokusu denen bişey var. Bebenin onu almadan uyumaması var. Yani bebek için önce anne var.

Bu zorunluluktan ötürü müdür bilinmez, bir süre sonra hevesli dahi olsa, babanın eli ayağı bağlanıyor. Bebe ile geçirdiği zaman azalıyor. Geceleri uyandığında nasılsa uyumak için anne isteyecek diye uyanmaktan vazgeçiyor. Böyle olunca, hele de bebenin anneye yapıştığı dönemlerde kendimi çok yalnız hissediyorum.

Zaten bebe dışımda hayatımda pek bir olay kalmamış, akşamları iki lafın belini kırıp da çevremizde neler olup bitiyor diye biraz bilgi edineceğim zamanlar da babasından oyun isteyen bebeye kaptırılınca, o uyuyunca konuşuruz ne olacak diye düşünüp, bebeyi uyuturken ikimiz de sızınca, gecenin bir yarısı uykumu almış halde uyanıp düşüncelere dalınca, anneliğin beni gitgide yalnızlaştırdığını hissediyorum.

Doğru düzgün bir sosyal hayat kalmamış, konuşulan konular hep bebek-çocuk-gelişim, dünyadan bihaber yaşarken yalnızlık annenin en sık görüştüğü partneri oluyor.

Tabi her anne böyle değildir, çevresinde eş dost akrabalar, kapısını her daim çalan arkadaşlar vardır belki. Fakat görüyorum ki öyle bile olsa, anne olduktan sonra kalabalık içinde yalnızlık durumuna geçiyor anneler. Çünkü bebesinin dilini en iyi anlayan sadece o var ve onun dilini en iyi anlayan ne yazık ki eşi ruh ikizi olsa bile kimse ama kimse yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder