2 Kasım 2013 Cumartesi

Montessori didin başımın etini yidin

Evet tamam ben de yeni yetme bir anneyim ama Montessori'yi yeni öğrenmedim. Ben diyeyim 5 yıl sen de 10 yıldır haberdarım bu ekolden. Okudum araştırdım, amacını iyicene anladım, zaman zaman da minnakıma etkinlikler yaparım.

Sosyal medyada görüyorum bebesinin yaptığı her haltı #montessori diye taglemiş analar. Bebesi bezelye ayıklarken kurcalamış hoop montessori, yerleri silerken o da bir iki toz almış hoop montessori. Kırk yıllık anamın çocuk bakma yöntemi olmuş sana montessori.

Bu uğurda güzel güzel aktivite yapan analar var onlara selam olsun. Fakat hakkında kabaca bilgi sahibi olmuş, bebenin her yaptığını bu şekilde atfeden kişilerin kendini bir şey becermiş zannetmeleri, çok mükemmel anneyim havaları tuhafıma gidiyor. Sen önce bebene hazırladığın odaya bak, koymuşsun tavana kadar dev gibi bir dolap, kocaman bir yatak. Tabi bu iş sadece yer yatağıyla bitmiyor. Bebesi beşikten düşecek diye ailecenek yer yatağına geçen ve koyun koyuna yatarken kendini montessori yapıyorum sanan analar da olabiliyor.

Diğer yandan belli bir yaşa gelmiş bebe illa ki bazı ev işlerini kendisi yapmak istiyor. Taklit ederek deneyerek öğrenme dönemindeler çünkü. Ver tabakları masayı hazırlar, çöpleri toplar, oyuncakların kutusuna koyar, bez bulunca sehpaları cilalar... Bunlar montessori nedir bilen ananın da bilmeyen ananın da bebelerinin yaptığı şeyler. Tek farkı biri havalı bir isim veriyor diğeri ise çocuk işçi çalıştırıyor.

İlla ki ben çocuğuma Montessori yapıcam dersen bu işin Türkiye'de ilk öncüleri olan sitelere alayım seni:
1-http://montessoriegitimi.blogspot.com
2-http://www.montessori.org.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder