1 Kasım 2013 Cuma

Senin neyine baby led weaning

Mikemmel bir anne olaraktan bebek için en iyi en trendy olan konuları iyicene araştırıp uygulamak en birinci görevimiz. Adamlar diyor ki daha ek gıdanın ilk aylarından itibaren, ne veriyorsan ver eline bebenin, kemirsin dursun. Bu sırada üstü mü batmış, beyaz koltuğun karalar mı bağlamış hiiiç dert etme, çocuğun çiğnemeyi öğrenecek her bişeyi ayırt etmeden kendi başına yiyecek. Bundan böyle yemesi için ne peşinde koşacaksın, ne de günde on kez rondonun dırt sesinden migrene tutulacaksın. Öyle faydalı bi iş.

Eh az biraz uyguladık, minnakım da çok güzel çiğniyordu allah için. Hani böyle deveye verirsin samanı çiğner durur bütün gün hah işte öyle. Amma velakin bebe biraz büyüyüp de mama sandalyesinde akrobasi gösterilerine hazırlık yapadururken, bir yandan onu tutayım, bir yandan da saçtığı yemekleri, bedavaya dağıtılan eşantiyonlar gibi havada kapayım derdinde iken ne bel kaldı ne diz yarebbim.

Ben yine de akıllanmadım ve bugün doğru düzgün hiç bişey yemedi diye en vitaminlisinden bir pilav yaptım, içine mıncık mıncık ettiğim tavukları ve sevgimi katıp bebenin huzuruna vardım. Artık kaşığı tutabiliyor sayılır, o yerken bir iki twit atayım dedim ve arkamı gördüm bir de ne göreyim. Minnakım pilavı elle yemeyi tercih etmiş ve üst başı geçtim, mama sandalyesi, halılar yerler her yer pirinççç. Kızanım kar yağıyo yapmış meğersem.

Doğrusu bir şişe sıvı yağ dökse bu kadar dertlenmem ama pilavı temizlemek çok zor anacım. Temizlemeye çalışırsın eline yapışır, halılardan toplarsın benek benek lekeler, hele üzerine basılmış ise vay haline. Bir de birkaç gün sonra bile çorabına yapışmış pilavlar, bu da ne böyle sümük müdür nedir diye düşünmene sebep olur. Her yerden çıkar bu hain pişkin pirinçler.

Bundan sonra baby ladmiş medmiş yok. Oturturum karşıma tıkarım ağzına yerse yez yemezse yemez, bu iş mikemmel türk analarına uygun değil bacım.

Günün sözü; ben ettim sen etme, beben büyüyene kadar pilavı kendin besle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder